tirsdag 3. mai 2016

Full action på orreleiken ute på myra














































Endelig ble det en vellykket orreleik på meg igjen!

Natt til tirsdag denne uka var jeg på plass i teltet ute på orremyra "et sted i Levanger",
og i god tid på kvelden før det hele tok til.

Kveldsspillet varte en times tid, fra kl. 22 -23.
Deretter var det helt stille fram til kl. 02.00.
Da ankom de 12 orrhanene nærmest samtidig, og var umiddelbart i full gang på myra.
De fleste av dem holdt koken helt til kl. 06.30.

Bare en gang i løpet av natta så jeg ei orrhøne.
Det var midt på natta og før det ble fotolys.

Da jeg gikk inn i teltet om kvelden, var det overskyet og regn i lufta.
Regnet ga seg tidlig på natta,
og sannelig tittet også sola fram over horisonten tidlig på morgenen.

Dermed ble det en opplevelse å se og høre de mange orrhanene på nært hold,
og det i vakkert morgenlys.

Takk til Terje Kolaas for lån av "doghousetelt" med campingstol inni,
og ikke minst sikker guiding fram til orkesterplass ute på orremyra!

2 kommentarer:

  1. Anonym6/5/16

    Flotte bilder av flott fugl! Ble bedre utteling på deg enn på meg, men en opplevelse uansett.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren, Terje! Ja, det viktigste er opplevelsen. Direkte trivelig å høre hvor orrhanene bobler over i flere timer.

    SvarSlett