mandag 30. mai 2016

Bilder av bever og annet ved Baklidammen


Tidlig morgen 


Tre i vannflata


Velvoksen bever på land (Bilde 3 - 5)








Trefelling av ei bjørk


Beverhytta ved demningen som er aktivt i bruk


Den gamle beverhytta ved det ene bekk-innløpet


Liten bever-demning et stykke opp i bekken


Morgenlys


Sti med morgenlys


Overløpet på demninga


Gråhegre


Brunnakke par


Sist helg overnattet jeg i bilen noen timer, og fikk dermed tatt noen bilder ved Baklidammen både seint fredag kveld og tidlig lørdag morgen.

Mens jeg lørdag fikk fotografert to bevere på nært hold (se det forrige innlegget), 
ble det bilder av bare ett individ fredag kveld.

Dette individet var noe større enn de to andre, muligens hannen eller et eldre individ i bever-familien, og som i vinter og nå i vår har holdt til i beverhytta ved demningen.

For noen dager siden ble en ekstra stor bever sett ved Baklidammen.
Det var antaglig den drektige bever-mora.
Nå er det like før hun føder, eller hun kan allerede ha fått fram de små ungene, inne i hytta.

Beveren fredag kveld som jeg her viser tre bilder av, var aktiv på land.
Etter at jeg hadde fått non bilder av den, forsvant den oppover den ene lille bekken.
Etter ei stund gikk jeg etter og fant blant annet en liten bever-dam, 
men uten at jeg så mere til denne beveren.

Resten av bildene fra Baklidammen i dette innlegget taler for seg selv.

2 kommentarer:

  1. Anonym4/6/16

    Stadig nye beveropplevelser - imponert over "eageren"! Arti med hegra på hytta!

    SvarSlett
  2. Takk, Terje! Så gråhegra på hytta først da jeg kom hjem med bildene....

    SvarSlett