onsdag 25. mai 2016

Blant mur og fossefall i Stjørdal


Detaljer i gammel mur (Bilde 1 - 8)























Fra Fossen i Fosslibekken (Bilde 9 - 10)





De åtte øverste bildene i dette innlegget er alle tatt i Monsberga friluftsområde i Stjørdal.
Der herjet tyskerne fælt under andre verdenskrig og bygde opp kanonstillinger til forsvar for flyplassen.

I den sammenhengen ble det bygd mye i betong. Etter som årene har gått, har noe av saltet i betongen sivet ut. Dermed dannes det ulike mønster på betongflatene. Det er det som er forklaringa på disse bildene.

Så kan man kanskje legge inn litt annen tolkning også. Da jeg la ut det øverste bildet på Facebook for noen dager siden, var det mange som mente de så alt fra en engel til at Adolf gikk igjen i dette området. Hva ser du?

De to nederste bildene er fra fossen i Stokkbekken like ved dette friluftsområdet.
Dit må jeg dra tilbake en gang og jobbe mye mere med ulike bildetolkninger.
Med vadere på føttene vil det være mulig å nærme seg dette fossefallet på en helt annen måte enn hva jeg gjorde forleden.

1 kommentar:

  1. Anonym29/5/16

    Mange spennende motiv her. Min fantasi strekker ikke så langt at jeg ser AH her i hvert fall....

    SvarSlett