søndag 25. september 2011

Elgjakt på Skatval







I dag var jeg med elgjaktlaget på Skatval på årets første jaktdag. Det har jeg gjort noen ganger tidligere også.

Selv om jeg ikke selv er en aktiv jeger, jeg "jakter" bare med kamera, har jeg absloutt sansen for nettopp elgjakt. Her er det et ekte teamwork som gjelder. Uten gode kommunikasjoner jegerne i mellom, effektive drivere og godt skolerte skyttere på sentrale poster i terrenget, hadde ikke dette gått.

Det er ekstra fascinerende å sitte på post og høre hva som foregår via sambandet. I dag fikk jeg til alt overmål oppleve at han jeg satt på post i lag med, fikk skutt en kalv.

Bildene jeg viser her er alle fra dagens jakt. Flere bilder og en lengere tekst kan du lese på: www.bladet.no (nettavisa til Stjørdalens Blad).

1 kommentar:

  1. Anonym26/9/11

    Har i og for seg ikke noe mot elgjakt - bortsett fra at jeg ikke liker trofejakta, men jeg liker absolutt best bildet av den levende elgen...

    SvarSlett