tirsdag 28. mai 2024

Forsommer rundt Ånnsjön i Sverige, 23. + 24.05.2024


Makrellterne


Fiskemåke


Linerle


Horndykker par


Tamreinsbukker











Utsikt fra fuglestasjonen i Handöl


Båtplassen i Handöl


Nedre Handölsforsen











Landskap inn mot Storulvån








Hestehoven blomstret fortsatt i fjellet





Mange turmuligheter i naturreservatet langs stiene ut for Ånn


Ånnsjön ved Ånn


Gode plankestier


Denne gamle trebåten er i ferd med å trutne


Ånnsjön sett fra Nätaholmen


Fugletårnet ved Nätaholmen


Ingen tvil om at her er det bare å holde seg til plankestien


Under oppholdet ved Ånnsjön inn for Storlien i Sverige fra torsdag til fredag i forrige uke, 
rakk jeg å oppleve mange andre steder enn Lagunen ved Ånn, 
og som jeg skrev om i de tre forrige innleggene.

Her har jeg samlet noen av bildene jeg fikk tatt fra rundturen rundt innsjøen,
blant annet fra Handöl og inn til Storulvån.

Denne våren ble det på rekordtid sommer i fjellet! 
Snøen var borte, bare noen snøflekker fantes her og der og på de høyeste toppene.
Løvet sprang ut i bjørkeskogen på rekordtid,
og all is på innsjøen og de mindre vatna smeltet kjapt.

Så var da dagtemperaturene de to dagene jeg var der på over 20 grader!
Og, slik var det både før og etter mitt korte besøk ved Ånnsjön.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar