fredag 3. mai 2024

Et nytt nærmøte med en oterfamilie i fjæra på Skatval, 02.05.24

 




















Med det fine og varme været på Skatval så langt denne uka, 
ble det en ny tidlig tur ut torsdag morgen.

Nede i fjæra traff jeg på ei otermor som lå alene på en stein,
ved et sted der jeg bare av og til tidligere har fått bilder av oter.
Like etter kom de to ungene hennes svømmende, og inntok den samme steinen. 

Da fikk jeg mange bilder av familien oter! 
De lot meg komme ganske så nære, bare jeg ikke hadde for brå bevegelser. 

Etter en halvtimes tid var det på tide å finne noe å spise for de tre oterne.
De svømte lenger ut, innom et par steiner og etter hvert langt unna der jeg stod.

Da dro jeg hjem, godt fornøyd med morgenens fotoutelling denne gangen! 

4 kommentarer:

  1. Slike opplevelser kan man leve lenge på. Det er sjelden de poserer så en får tid til å ta mange bilder av dem. Som regel er det bare et øyeblikk eller to.

    SvarSlett
    Svar
    1. Anonym3/5/24

      Takk for nok en kommentar! Ja, det er ikke ofte jeg får tatt slike bilder av dem, og det på et sted hvor jeg sjeldent har truffet på dem. Oteren er blitt mer vanlig her hos oss. Er nok flere familiegrupper i fjæra rundt på Skatval. Einar H.

      Slett
  2. Oj, lekre familiebilder! Må da være noen av de ypperste du har i arkivet....

    SvarSlett
  3. Anonym13/5/24

    Takk for kommentaren, Terje! Ja, dette ble spesielt! Ikke ofte jeg får slike muligheter nede i fjæra. Einar H.

    SvarSlett