søndag 11. februar 2024

To havørner på Storsteinen ved Skjervold på Skatval

 

Havørn ungfugl 2K (Bilde 1 - 5)





Voksen havørn Ad (Bilde 6 - 7)


Sangsvaner

Fløan, mot Forbordsfjellet

Mot Steinvik

Steinvikholmen 1

Steinvikholmen 2

Forbordsfjellet

Sist fredag kom jeg over to havørner nede i fjæra på Skatval.

Begge hadde funnet roen på en stor stein litt ut fra land.

Den første jeg traff på var ett voksent individ. Den tok kjapt til vingene da jeg kom kjørende. Det gjorde at jeg bare rakk et par bilder av den da den fløy videre.

En halv time seinere satt en ung havørn på den samme steinen. Den kom jeg nært nok til å få med meg noen fluktbiler da også den fløy videre langs fjæra, på leting etter noe å spise.

Snø på bakken, litt kulde og knallblå himmel dominerte været denne dagen. Dermed ble det noen landskapsbilder av kjente motiver rundt på Skatval.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar