fredag 30. oktober 2020

Tidligmorgen med oter, grågjess og råbukk på Skatval


Oter (Bilde 1 - 4)











Grågjess (Bilde 5 - 6)





Råbukk


Rødt uthus


Høstkolle


Mot Forbordsfjellet


Høstbjørk


 Morgenhimmel ved Velvang


Tidlig tirsdag morgen denne uka traff jeg igjen på oteren i fjæra på Skatval.
Denne gangen ble det bare med et kort nærmøte.
Oteren kom svømmende og klatret opp på en stein helt i vannkanten.

Den ble nok klar over at jeg var like ved, og valgte derfor å svømme lenger ut.
Der gikk den opp på en større stein mellom øktene etter noe å spise.
Jeg så den dykke flere ganger, uten at jeg fikk sett at den fant et skikkelig frokostmåltid.

Over meg fløy et par gåseflokker i plog. 
De kom nordfra, krysset Stjørdalsfjorden 
og hadde staket ut kursen for trekket sørover. 

Den flokken jeg fikk bilder av var grågjess. 
Den andre flokken, som var enda større, tror jeg var kortnebbgjess.

En råbukk stod stille lenge nok til at jeg rakk å ta et par bilder av den.

Denne morgenen var av det sjeldne, med lite vind og skyfri himmel.
Dermed ble det et saftig morgenlys. Snakk om en flott start på dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar