torsdag 9. april 2020

Tett på oterfamilien på Skatval, på flo sjø og helt i vannkanten!













































































Mandag denne uka var jeg igjen på plass i "oterland" nede i fjæra på Skatval.
Det var flo sjø og ingen oter å se, trodde jeg.

Heldigvis hadde jeg med meg kikkerten!
For lenger borte i fjæra, så jeg to prikker oppe på en liten stein i fjæra.
Oterne var fortsatt i aktivitet med dagens frokost!

Rolig gikk jeg mot dem, og nærmest ålte meg ned i vannkanten.
Det godtok oterne og dermed kunne jeg starte fotograferinga!

Dette var nok de tre oterne jeg har fulgt i flere måneder,
ei hunn og hennes etter hvert to store unger.

Otermor hadde lyktes med fangsten!
Hun dro en stor rognkjeks opp på nærmeste stein,
først en liten og lav stein, for deretter å flytte den til en større.

De to ungene var mest opptatt med å spise krabber på en mindre stein.
Etter hvert fikk de smake på storfisken.

Etter rundt 40 minutter var dagens seinfrokost over for denne gang.
En annen oter kom til, og sammen svømte de fire bort fra der jeg fortsatt lå i vannkanten.

Jeg ble liggende noen minutter og fordøye denne store naturopplevelsen.
Over meg seilte ei ung havørn, sikkert sulten på fiskerestene som lå igjen på steinen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar