mandag 27. april 2020

Lovende sjekkerunde av en tiurleik i Stjørdal


Tiur 1


Tiur 2


Mange tiurspor


Tiurskit (Bilde 4 - 8)














Nattkvistfuru


Gammelskog


Høyreiste furuer


Gammelskog


Snøkanten


Snøen smelter vekk!


Da er det tid for tiurleik i Trøndelag!
Mens folk sørpå har konkludert med at årets tiurleik er over,
er vi i Trøndelag bare i startgropa.

Søndag formiddag tok jeg turen oppom en tiurleik "et sted i Stjørdal".
Der hadde jeg suksess for over ti år siden!
Årene deretter var denne leiken bare en skygge av seg selv.

De to bildene her av tiur er de siste jeg fikk tatt på denne leiken,
for hele sju år siden.

Opp gjennom årene har jeg vært innom leiken,
sett etter sportegn og noen ganger overnattet,
uten å få tatt så mye som et eneste nytt bilde!

Sist søndag formiddag tok jeg turen oppom denne leiken igjen.
Da ble jeg både overrasket og optimistisk.

Jeg talte tilsammen rundt ti skitgroper under såkalt nattkvist-trær,
og minst fem av dem var helt ferske.

Flere steder i leikområdet var det også godt med spor på bakken.

Dermed ser det lovende ut!
Kanskje lykkes jeg med nye opplevelser på tiurleiken denne våren?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar