tirsdag 20. august 2019

Småvadere ved Vingestranda på Skatval


Myrsnipe (Bilde 1 - 7)




















Sandlo og myrsnipe (Bilde 8 - 12)














Sandlo (Bilde 13 - 17)














Steinskvett


Grønnfink


Tistelsommerfugl


Rett etter jobbslutt mandag, og før skyene og regnet kom,
gikk turen ned til Vingestranda på Skatval.

Der fikk jeg tatt flere bilder av myrsniper og sandlo.
I flokken var det 2 myrsniper og hele 10 sandlo.
Jeg antar at de alle sammen var årets ungfugler, og på trekk sørover.

Det er ikke bare lett å komme nært innpå en slik flokk med småvadere.
Jeg måtte bevege meg rolig og bruke tid slik at fuglene ble vant til meg.

Det lyktes jeg til slutt med og på en avstand som ble god nok.
Bildene jeg viser her er alle tatt med Nikon D500 + 500/5.6 PF,
en liten og lett kombinasjon som gir hele 15 gangers forstørrelse.
Noen av bildene er i tillegg litt croppet.

Nede ved Vingestranda fikk jeg også tatt et par bilder av en grønnfink, 
en ung steinskvett og en pent farget tistelsommerfugl.

Dermed ble dette en ekstra god start på ei ny fotouke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar