tirsdag 18. august 2015

Flere bilder fra Neusiedlersee


Neusiedlersee på ungarsk side


Drueranker


Grågjess 1


Grågjess 2


Brushaner 1


Brushaner 2


Brushaner 3


Fasan


Makrellterne


Hvitkinnsvartterne


Vipe


Mot høye fjell (kraftig tele)


Blomsterprakt


Sørhare


Under vårt ukeslange opphold i Illmitz ved Neusiedlersee i slutten av juli var jeg tidlig oppe noen morgener. Det ga godt fotolys og dermed litt bedre uttelling i form av bilder.

Grågjessene kom jeg over flere steder. Det var tydelig at denne arten har økt kraftig i antall også ved Neusiedlersee. 

Ekstra morsomt var det å få tatt noen bilder av brushanene, og da stort sett hanner med bare restene etter vårens fjærpryd. En stor flokk holdt seg på samme sted i flere dager.

Både fasan, vipe, makrellterne og hvitkinnsvartterne var arter jeg fikk festet til brikken denne gangen.

Selv om sommeren var kommet langt også ved Neusiedlersee, fant jeg litt blomstrende planter i vegkanten, som fargeklatter i det ellers så småsvidde og gulbrune landskapet.

3 kommentarer:

  1. Grand photographs!
    Please come drop by http://image-in-ing.blogspot.com/2015/08/double-play-on-way.html to link up!

    SvarSlett
  2. Anonym20/8/15

    Kult med hvitkinnsvartterne. Ikke sett den før, og tror heller ikke jeg har sett den "overgangsdrakten" hos brushane.

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarene! Illmitz med omegn kan by på mye spennende!!!

    SvarSlett