lørdag 29. juni 2024

Dovrefjell 1: Fra Grønbakken til Gåvålivatnet, 25.06.2024

Såerle hunn


Såerle hann



Rødstilk




Løvsanger




Parkeringa ved Grønbakken

Motiver langsetter kjerrevegen






Gåvålivatnet

Sist tirsdag, etter oppholdet ved Orkelsjøen, tok jeg turen opp til Grønbakken på Dovrefjell.

Der parkerte jeg bilen ved den store parkeringsplassen i svingen, og tok beina fatt langsetter den gamle kjerreveien som går inn til Gåvålivatnet.

Alltid er det godt med fugl å se etter denne vegen, så også denne gangen.

Etter kort tid kom jeg over et par med gulerle, av rasen såerle. De fikk jeg noen bilder av på kort avstand, sittende på steiner og bakken like ved vegen.

En tillitsfull rødstilk og en løvsanger fikk jeg tatt flere bilder av, i tillegg til mange bilder av det vakre fjellandskapet jeg vandret gjennom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar