søndag 10. september 2023

Magisk morgenstund ved Herdsman Lake I Perth, fredag 8. september


Pasific Black Duck


Pink-eared Duck (Bilde 2 - 4)








Grey Teal


Australian Grebe


Singing Honeyeater


Black Swan 


Australian Shelduck (hann)


Australian Shelduck (hunn)


Great Egret og Little Egret


Australian Pelican


Australian Raven


Euroasian Coot


Hoary-headed Grebe


Black Swan


Pasific Black Duck


Herdsman Lake (Bilde 18 - 22)












Fredag morgen denne uka stod jeg tidlig opp, og kjørte til reservatet Herdsman Lake.
Det skulle vise seg å være lurt. Jeg hadde morgenlyset på min side, og det var få andre
som gikk rundt på stiene nede ved vannkanten. Dermed fikk jeg fotografere i fred og ro.

Stien i denne delen av reservatet er ikke lang, men har et variert preg, av åpne områder
og inn mellom de spesielle trærne som vokser i vann. 

Jeg gikk stien flere ganger og fikk oppleve nye fotomuligheter hver gang.
Noen arter var gjengangere, mens andre dukket opp.

Dette blir kanskje det siste innlegget på noen dager. 
I morgen bytter vi ut huset i Perth med bobil og kjører først litt nordover.
Deretter legger vi ruta inn i landet, så sørover og tilbake til Perth om 13 dager.
Da er det klart for fly opp til Broome i nordvest.

3 kommentarer:

  1. Anonym10/9/23

    Du verden, for et utvalg arter! mvh Erling

    SvarSlett
  2. Topp uttelling allerede - for en start!! God tur videre!

    SvarSlett
  3. Anonym11/9/23

    Takk for kommentarene Erling og Terje! Ja, fuglerikt i Perth! Nå har vi kjørt nordover i bobil, eller motorhome som de kaller det her. Første gang for oss det. Gikk fint i dag, men blir ikke så hyppige oppdateringer på bloggen framover de neste par Ukene, tror jeg. Einar H

    SvarSlett