lørdag 4. september 2021

Elg, rødrev, vandrefalk og noen andre motiver fra Skatval

 


brushane (Bilde 1 - 2)





Myrsnipe


Ung vandrefalk (Bilde 4 - 6)








Mot Forbordsfjellet (Bilde 7 - 8)





Tidlig morgenlys


Rødrev


Ung elgokse (Bilde 11 - 15)














Elgku (Bilde 16 - 17)





Elgku og kalv (Bilde 18 - 21)









Her har jeg samlet bilder fra de siste dagene i august.
Alle bildene er tatt på Skatval, enten under en tidlig tur eller rett før det ble mørkt.

Nede i fjæra ved Vinge er det fortsatt vadere på trekk.
To brushaner, forøvrig en hann og en hunn, satt rolige i tangen,
mens myrsnipene var allerede ei gang med dagens frokost.

Ekstra heftig ble det en morgen da en ung vandrefalk dukket opp.
Her gikk det kjapt unna, og jeg rakk bare noen få bilder av den.

Det er lenge siden jeg har sett og fått bilder av rødrev.
To voksne individer dukket opp forleden, i kanten på en kornåker.

Det ble flere elgmøter også de siste dagene i august.
De store elgoksene har jeg ikke sett på flere dager,
men "sykkelstyre" er på plass, i tillegg til to forskjellige elgkyr,
hvorav den ene hadde en kalv med seg.

2 kommentarer:

  1. Herlige bilder, igjen!! Takk skal du ha, for at du deler de fine naturopplevelsene med oss!

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Flott at du liker det jeg legger ut. Ser mange er innom og kikker. Bare noen få, som du og et par andre, legger igjen en kommentar. Kommentarene setter jeg ekstra stor pris på! Ha en fin søndag!

    SvarSlett