torsdag 5. mars 2020

Oter med snø i barten i fjæra på Skatval


Oter i fjæra (Bilde 1 - 3)








Snøspurv


Sangsvaner


Dompap hunn


Rådyr


I dag fikk jeg igjen tatt noen få bilder av oteren i fjæra på Skatval.

Tre individer dukket opp mellom tangklasene nede i fjæra.
To av dem fikk jeg et nærbilde av med snø i barten og ansiktet.

Totalt så jeg fem otere i dag, både før jobbstart og rett etter.
Med litt stor fjæra på tampen av dagen,
ble det ikke mange gode bilder av otrene denne gangen.

Men, oter med snø i barten har jeg aldri tatt tidligere!

Vårene første snøspurver dukket opp i fjæra på Vinge.
Tre individer leitet mat nede i fjæra.

Fortsatt er det godt med sangsvaner på Skatval.
Rundt 100 individer beitet på en stubbåker inn for Vinge.

Ved egen foring går det fortsatt på grønnsisik og dompap.
denne dompap hunnen var nok ikke i storform, 
noe den oppblåste fjærdrakten viste.

Tre rådyr stod vaktsomme i skogkanten i går, rett før jeg måtte på jobb.
Også denne arten er det ei stund siden jeg har fått bilder av.

2 kommentarer:

  1. Hei Einar! Flotte bilder og ekstra stilig med oter i snø :-)) Har også kost meg med bildene fra årets tur til Namibia. Det ser veldig fristende ut!

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Kommer mye mere fra Namibia de neste ukene...

    SvarSlett