mandag 23. januar 2017

Storspover på Runde midt på vinteren


Storspove (Bilde 1 - 4)











Storskarv (Bilde 5 - 6)





Gråhegre (Bilde 7 - 11)














Skarvesteinen


Skarvesteinen og Rundebrua


Villsau (Bilde 14 - 15)





Det forblåste treet


Steiner og bølger


Sist lørdag fikk jeg tatt en kort ettermiddagstur til øya Runde ut for Ålesund, rett før det ble mørkt.

Selv om dette slettes ikke er den beste tida på året å besøke fugleøya Runde,
er det alltid noe å ta bilder av der ute.

Denne gangen var nok det mest overraskende fire aktive storspover i fjæra.
Det så ikke ut til at disse trekkerne hadde vonde vinterdager på Runde.
Så har jo vinteren så langt vært av det milde slaget.

En sulten storskarv og et par aktive gråhegrer fikk jeg også tatt mange bilder av.

Alle bildene av disse fuglene tok jeg fra bilvinduet på bilen vår,
en ypperlig kamuflasje dersom du kommer nært nok.

Noen nysgjerrige villsauer og kraftige bølger som slo inn over de runde og store steinene i fjæra på Goksøyr, ble også bilder jeg var godt fornøyd med etter min korte visitt på Runde denne gangen.

2 kommentarer:

  1. Anonym25/1/17

    Bra storspovebilder, og mye bra ellers også! Tydeligvis en del å hente på Runde vinters tid også...

    SvarSlett
  2. Takk, Terje! Ja, Runde skuffer aldri, uansett årstid!

    SvarSlett