søndag 15. mars 2015

Ærfugler i vakker vårsol









































For fjerde gang denne vinteren gikk turen til Straumen på Inderøya sist lørdag.

Fortsatt var det godt med ærfugler i tidevannsstrømmen, selv om antallet var noe mindre enn for to uker siden.

Med vårlige temperaturer, helt vindstille og ei varm vårsol fra skyfri himmle, ble det en topp opplevelse blant de mange ærfuglene denne gangen.

Om praktærfuglen var å se? Nei, heller ikke denne gangen fikk jeg sett eller fotografert "juvelen" blant de mange ærfuglene.

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder av en vakker fugl. Skulle jeg være i Trøndelagsområdet, så tar jeg definitivt en tur til Straumen. Unik plass!

    Knut Børge

    SvarSlett
  2. Anonym15/3/15

    Utrolig hvor du klarer å unngå prakt´n! Ser av Artsobs at den var i Straumen i dag. Men det ble jo nok en gang knall av ærfuglene da!

    SvarSlett
  3. Synd at ikke Praktærfuglen var å se på lørdag, men bildene av ærfuglene er jo toppers.

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarene til dere alle! Jeg gir opp "prakten" denne vinteren… Satser på Båtsfjord i stedet neste vinter, tror jeg….

    SvarSlett