torsdag 25. juli 2013

Fantastiske Hornøya - del 2




























Da har jeg lagt ut flere bilder fra det utrolig rike sjøfugl-livet på Hornøya.

Etter at alle de andre besøkende dro tilbake til Vardø, skjedde det noe i koloniene.
Fuglene ble mye roligere og lot meg komme enda nærmere innpå.

Dette ble noen utrolig flotte timer!
Jeg bare vandret rundt, satte meg rolig ned og fikk mange næropplevelser.
Størst var det kanskje da ei alke faktisk hakket meg lett i fingrene.
Akkurat det har jeg aldri tidligere opplevd!

Bildene jeg viser her er av (fra toppen og nedover) lunde, toppskarv, alke, lomvi og polarlomvi.
Bare den lyse nebbstripa skiller polarlomvien fra lomvien (se det siste bildet).

Selv om lyset utover ettermiddagen og kvelden ble bare bedre og bedre, la det seg et skylag over store deler av himmelen.

I nordvest var den enda klarvær.
Jeg håpet derfor på at sola når den kom enda lenger ned på himmelen, ville komme under skydekket....

2 kommentarer:

  1. Flotte serier fra Hornøya. Står på lista mi over steder å besøke.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren! Hornøya er absolutt å anbefale!

    SvarSlett