torsdag 10. mai 2012

Flott vårnatt, men uten tiurbilder


Var på tiurleiken "et sted i Stjørdal" og som jeg skrev om i det forrige innlegget, sist natt.

Etter å ha slått opp teltet og krøpet inn kl. 20 onsdag kveld, var jeg spent på hva som ville skje.

Ikke for det, de siste dagene har vært ekstra milde.
Den fine sporsnøen fra sist helg var forlengst smeltet bort.
De gjenværende snøflekkene virket lite besøkt av tiur de siste nettene.

Det skulle vise seg å slå til, selv om jeg registrerte minst en tiur.
Denne slo seg til på nattkvisten bare ti meter unna teltet mitt kl. 21.30.
Ei økt rundt kl 23 var den nede på bakken og ga fra seg kraftige "rap".
Fra kl. 2 og fram til kl. 4 spilte den relativt aktivt.
Til slutt tok den til vingene, og borte var den.

Problemet var at det hele foregikk på sida av teltet mitt.
Der hadde jeg ingen kameraglugger.
Dermed ble det bare lyder å høre av tiuren denne gangen...

Om natta ble "mislykket"?
Nei, slettes ikke!

Å ligge ute ei slik varm vårnatt og høre skogens mange forskjellige fuglelyder og sang, var også denne gangen fascinerende!
Å få noen bilder av tiuren, regnet jeg derfor bare som eventuell bonus.

Du som ha lest dette innlegget, får dermed nøye deg med ett bilde som jeg tok ved denne tiurleiken for noen år siden.

4 kommentarer:

  1. Ja det er virkelig herlig å ligge ute i naturen, og høre på mylderet av liv i skogen. Balsam for en natursjel!

    Ingen tiurbilder denne gang, men du legger ved et knallflott arkivbilde!!

    Knut Børge

    SvarSlett
  2. Anonym11/5/12

    Ingen garantier på leik nei - vi har jo erfart det i fellesskap noen ganger og... Men du har helt rett - flott å oppleve vårnaturen uansett. My bra bilder er jo sikret gjennom flere år... Arti med sporbildene og.

    SvarSlett
  3. Tusen takk karer! Ja, det må ikke bli tiurbilder hver gang. Uansett, stort ute no!!!

    SvarSlett
  4. Noen ganger sier ord mere enn bilder. Men flott arkivbilde:)

    SvarSlett