fredag 15. april 2011

Stork i Stjørdal!!!




Dagens store ornitologiske sensasjon var nok storken som plutselig dukket opp i Stjørdal. Det var visstnok ei ung dame ute og trillet en nyfødt i vogn, som først kom over storken. Nå hadde vel storken der forlengst gjort jobben sin...

Alarmen gikk i det ornitologiske miljøet. I løpet av ettermiddagen og kvelden var det godt med fugleinteresserte som tok turen til Sutterøleiret og "Lecadammen" for å få tatt sjeldenheten i øyesyn. Sist en stork ble sett i Stjørdal var så langt tilbake som i 1981.

Selv fikk jeg meldning på mobilen (Takk Bård!), men dessverre var jeg billøs. Kona hadde nemlig bilen vår i dag. Opprydding av kapp etter husbygginga gjorde at jeg først kl. 19.30 kjørte hjemmefra.

I litt dårlig kveldslys fikk jeg likevel tatt noen bilder av storken, bilder som ikke mange fikk tidligere i dag. Storken lettet fra dammen og fløy rundt i området, antaglig på leiting etter et egna tre for overnatting. Nok en gang var det bilen som ble min kamuflasje, der jeg til slutt fikk storken godt plassert oppe i treet.

Blir nok en avstikker innom Sutterøleiret i morgen også. Ikke hver dag det er stork i Stjørdal sjø!!!

1 kommentar:

  1. Anonym16/4/11

    Æ missa den gitt, men har kryssa Sture da.. Ikke verst bilda du fikk der, til tross for lyset..

    SvarSlett