søndag 30. januar 2011

Havørn fra bilvinduet + ny harddisk




Denne helga har vært brukt til helt andre ting enn å ta nye naturbilder. Bilder har det blitt, fra hopprenn i Bjørkbakken og stor grendaturnering i volleyball på Skatval (se bilder på www.bladet.no).

For noen dager siden fikk jeg store problemer med den eksterne harddisken min. Vel, egentlig har den vel kranglet i lengere tid.Heldigvis lot alle bildene seg overføre til en nyinnkjøpt harddisk. Takk til NordTec på Stjørdal for den jobben! Dyrt var det heller ikke! Men, lærdommen for meg og sikkert mange andre bør være: Ha alle bildene dine på minst to eksterne harddisker. Dermed må jeg nok kjøpe enda en i nær framtid...

Da jeg kikket gjennom bildene, kom jeg over disse tre bildene av et havørnpar som jeg tok ved Vinnan og Velvangen fuglefredningsområde på denne tida sist vinter. Bildene ble tatt fra bilvinduet og med Nikon D700 + 500/4. Selv om dette ikke ble ultranære bilder (noe cropping) som man gjerne får fra leide fotoskjul, så ble de ikke så verst, synes jeg.

Selv liker jeg best det ene fluktbildet, der vingene ligger i skyggen mens sollyset lyser opp ørnekroppen forøvrig.

3 kommentarer:

  1. Anonym8/2/11

    Enig med deg der - veldig bra fluktbilde det der. Og bila e en grei og komfortabel kamu. Grattis med ny harddisk forøvrig. Selv har jeg bare en enda...

    SvarSlett
  2. Ja, det er i ferd med å bli et pluss i margen for bilder som ikke er tatt på de samme plassene alle andre ha rvært. Likte best det nederste. Hvordan er forresten dine erfaringer med den nye 2x'en?

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarer, karer!
    Øystein: Bare positive erfaringer med 2X-en, men har bare brukt den på den nye 70-200/2.8. Sist nå på lørdag - se innlegget ovenfor med de tre svanebildene.

    SvarSlett