lørdag 9. desember 2023

Vinterens første møte med otermor og to unger i fjæra på Skatval




















Sist onsdag fikk jeg sannelig også et nytt møte med en oter og hennes to halvstore unger i fjæra på Skatval. Ikke helt uvanlig det, for oter har jeg sett mange ganger i det samme området.

Den ene ungen hadde fått tak i en større fisk, som den lå på en stein og spiste på. Den andre ungen kom svømmende og ønsket å spise litt av fisken den også. Men, det ønsket slettes ikke fiskeren. Dermed ble det litt basketak ungene i mellom.

Otermor kom også til, men lot de to ungene ordne opp seg i mellom. Like etter kom alle tre svømmende mot der jeg stod rolig nede i den islagte fjæra. Da fikk jeg noen litt bedre bilder av dem, i lav ettermiddagssol, men litt i meste laget med motlys.

Jeg har nok tatt bedre bilder av otere på Skatval. Uansett, etter tre måneder i Australia var det kjekt å se igjen oter i sitt rette element, og det med snø, is og et tosifra antall kuldegrader i lufta.

2 kommentarer:

  1. Oj, her var det noen skikkelige oterblinkskudd!

    SvarSlett
  2. Anonym26/12/23

    Takk, Terje! Ja, tror vi må ha en fellesdag hos oterne på Skatval over nyåret.

    SvarSlett