torsdag 23. mars 2023

To ringduer oppsøkte foringsplassen ved Dregsetsve

 

Ringdue (Bilde 1 - 5)





Kjernebiter (Bilde 6 - 7)


Trekryper (Bilde 8 - 10)



Toppmeis (Bilde 11 - 14)




Flaggspett hunn (Bilde 15 - 17)




Grønnfink hann


Dompap hann 

Blåmeis

Kjøttmeis

Svartmeis

Ei fotoøkt på foringa vår ved Dregsetsve Hage & Galleri på Skatval sist tirsdag ga et par uventa besøk.

Aldri tidligere har jeg hatt ringduer ned på foringa, selv om arten er vanlig tett inntil husene våre. Jeg satt inne i kamuflasjen og hørte de lenge på utsida. Så hørte jeg vingeslag, og ned på bakken på foringa kom de. Der forsynte de seg lenge av ulike typer frø før de forsvant.

Denne gangen fikk jeg også besøk av en kjernebiter. Det har jeg opplevd bare en gang tidligere denne vinteren. Den satt nede på bakken i ti minutter før den forsvant like kjapt som den hadde kommet.

Det ble mange bilder av trekryperen, toppmeisa og flaggspett hunnen også i denne økta, i tillegg til flere andre og kjente og kjære arter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar