lørdag 21. august 2021

Flere møter med store elgokser og elegante rådyr

 


Rådyr 1 (Bilde 1 - 6)

















Rådyr 2 (Bilde 7 - 12)

















Elgokse 1 (Bilde 13 - 15)








Elgokse 2 (Bilde 16 - 19)











Elgku med kalv


Elgokse 3


Elgokse 4

Også denne uka ble det noen runder rundt på Skatval for å se etter elg og rådyr.

Jeg traff på ei rågeit med to kalver for et par kvelder siden. De fikk jeg noen bilder av fra bilvinduet før de sprang avgårde og inn i skogen (Bilde 1 - 6).

Det neste møte med et rådyr skjedde på et annet jorde et godt stykke unna det andre. Der gikk jeg til fots, og kom faktisk tett på denne rågeita uten at den reagerte på meg. Etter hvert syntes den nok at jeg kom for nære. Da sprang den avgårde. Litt seinere kom den igjen ut på det samme jordet. Da hadde jeg trukket meg tilbake. Kveldsmørket var i ferd med å gjøre det for mørkt til fotografering (Bilde 7 - 12).

Denne uka har jeg også fått tatt flere bilder av store elgokser, noe de siste bildene i dette innlegget viser.

Sist torsdag kom jeg over en elgokse med 12 tagger i geviret (Bilde 13 - 15).

Et par kvelder tidligere gikk en enda større elgokse med 16 tagger og beitet ute på åkeren (Bilde 16 - 19).

De siste tre bildene viser elgmøter med andre elger rundt på Skatval, fra starten på denne uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar