fredag 19. februar 2021

Nærmøte med en ung elgokse på Skatval

 




















Torsdag ettermiddag denne uka fikk jeg igjen oppleve elgen på kloss hold på Skatval. 
Denne gangen skjedde det rett der vi bor.

Jeg kom kjørende hjem etter jobben, og hadde med meg kameraet og langtela klar i bilen.

Den unge elgoksen hadde tatt turen ned på en snødekt stubbåker, omgitt av busker og løvtrær. Det var nok de mange greinene med nye skudd som lokket fram elgoksen.

Den trakk seg rolig litt lenger unna, mens jeg satt urørlig i bilen med nedskrudd sidevindu. Dermed fikk jeg en god serie med bilder av denne elgoksen, før den igjen rolig sprang inn i skogen.

Det hører med til denne historien at elgoksen dukket opp like ved husene våre på Dregsetsve en times tid seinere på ettermiddagen. Da holdt den seg litt lenger inn i skogen.  

2 kommentarer:

  1. Åhh herre min hatt for en opplevelse!Virkelig flotte bilder!
    fin natur der dere bor.Jeg koser meg med gamle opptak fra Sverre FjeldstadMye nyttig lærdom

    Ha det fint

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren! Ja, kjekt med elg i eget nærmiljø!

    SvarSlett