lørdag 1. februar 2020

Kjernebiter og noen andre småfugler på foringa ved Dregsetsve


Kjernebiter (Bilde 1 - 7)




















Blåmeis (Bilde 8 - 9)





Spettmeis


Trekryper


Grønnsisik


Svartmeis


I dag fikk jeg endelig ei lita økt i kamuflasjeteltet ved småfuglforinga
i skogen rett ved husene våre på Dregsetsve.

Da dukket det opp hele fem kjernebitere!
Snakk om vakker fugl, og med det kraftigste nebbet av alle finkefuglene!
Særlig godt fornøyd ble jeg med bildene 
da den ene kjernebiteren satt på rota nede på bakken.

Kjernebitere har vi sett gjennom hele vinteren,
ikke hver dag, men ganske ofte når de er innom foringa.

Ei vakker blåmeis satte seg på ei grein midt inne i et einertre.
Både spettmeis og en aktiv trekryper var innom flere ganger.

Grønnsisiken kom på besøk, med åtte individer.
Den alle minste meisa, svartmeis, fikk jeg også ett bilde av.

2 kommentarer:

  1. Hei Einar! Fine bilder av småfugl, jeg likte særlig godt de av blåmeisene inni einerbusken. Masse grønnsisik på terrassen her i Asker, det går hardt på solsikkefrø, men du verden så kjappe de er til å få opp skallet og spise frøene. Mye liv i fuglene nå, spettmeis og kjøttmeis slåss om en av fuglekassene. men jeg håper de ikke setter i gang med hekkinga nå, det kan ennå bli mye vinter.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren! Ja, det er kjekt med småfugler. Lite snø og varmt her også. Men, det går unna med solsikkefrø.

    SvarSlett