lørdag 14. september 2019

Et kveldsmøte med rågeita og kalven hennes
































Det er alltid lurt å ha med seg fotoapparatet og langtela når man er ute og kjører bil!
Det hadde jeg ikke fredag kveld denne uka.
Typisk nok dukket det opp ei rågeit med kalv på innmarka rett ned for der vi bor på Skatval!

Jeg skal ikke gjengi glosene jeg liret av meg, da jeg passerte de to dyrene.

Vel hjemme var jeg kjapt inne og hentet med meg fotoutstyret,
og kjørte rolig ned bakken og til det området jeg hadde sett dyrene.
Da hadde det gått bare noen få minutter.

Sannelig var jeg heldig denne gangen!
For rågeita og ungen holdt til ved det samme jordet!

Dermed fikk jeg en serie med bilder før rågeita og ungen rolig forsvant inn i kveldsskogen.
Noen ganger kan man som naturfotograf ha litt flaks også!

Bildene er tatt med Nikon D500 + Nikon 500/5.6PF,
en kombinasjon jeg er godt fornøyd med, og med en totalvekt på bare 2,5 kg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar