torsdag 11. juli 2019

Pantanal 1: Vårt første møte inn i dette gedigne våtmarksområdet


Transpantaneira "Highway"


Amazon Kingfischer


Capped heron


Rufescent Tiger-Heron


Lesser Kiskadee


Snail Kite (ungfugl)


Snail Kite


Wood Stork


Greater Rhea 1


Greater Rhea 2


Våtmark ved vegen


Fragesterk øyenstikker


Rufous Hornero


Cattle Tyrant


Plumbeous Ibis


Tegu Lizard


Yacare Caiman


Fra lørdag 29. juni til mandag 8. juli fikk jeg igjen oppleve naturen 
i det gedigne våtmarkaområdet Pantanal i Brasil. 

For fire år siden var jeg på sammen sted, 
og har siden den gang ønsket meg tilbake.
For dette er et av verdens beste våtmarksområder for fugl og dyr,
både i antall arter og i antall individer.

Også denne gangen ble turen arrangert av Stjørdal Foto.
Denne gangen var jeg reiseleder for ei gruppe på åtte dyktige naturfotografer.

Bildene jeg viser i dette første innlegget er tatt den aller første dagen,
da vi tok fatt på den lange grusvegen Transpantaneira inn i Pantanal,
og fram til vårt første overnattingssted, lodgen Pouso Alegre.

Det var særlig mange ulike fuglearter vi fikk sett og fotografert denne dagen,
med hyppige stopp langs vegen, og under en første gåtur rett ved lodgen.

Dermed var vi i gang med turen, som vi alle var spente på hva ville bringe.
Selv om jeg visste noe av det vi kom til å få oppleve,
ble denne turen spekket med mange også nye opplevelser for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar