fredag 15. februar 2019

Tett på oteren i fjæra på Skatval































Fredag etter jobbslutt gik turen ned i fjæra på Skatval.

Med manger plussgrader og nesten helt blikkstille fjord,
ble det rene vårfølelsen i det fine vinterværet.

Etter litt vandring på et par steder, fikk jeg sett en oter ligge rett ut for fjæra.
Jeg nærmet meg forsiktig, og kom til slutt på godt fotohold.
Flere individer dukket opp, slik at jeg fikk sett tre samtidig.

Et par av dem svømte mot meg, og lekte tett sammen rundt en større stein.
Jeg hørte dem bare, og så noen raske skygger bevege seg ved steinen.

Da kom en av dem kjapt opp og fram fra den store steinen.
Den kikket over kanten og lurte nok på hvem jeg var.

Da ble det noen kjappe portrettbilder, før oteren trakk seg tilbake
og svømte under vann bort fra den store steinen.

Selv satt jeg tilbake med nærbilder av dette flotte dyret,
som jeg sjeldent tidligere har tatt.

En god start på den tredje helga i februar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar