søndag 16. oktober 2016

Gråtroster i store mengder på Skatval





































I mange år har jeg hatt et ønske om å fotografere gråtroster om høsten,
når de forskyner seg av rognebær.

Selv om det denne høsten har vært både mye rognebær og store flokker med gråtroster på Skatval,
har jeg ikke lyktes. Som regel har trostene tatt til vingene og blitt borte når jeg har nærmet meg dem.

Idag ble det annerledes! Takket være søndag og dermed lite annen trafikk ved vår nærbutikk.

Da jeg kom kjørende, så jeg at mange gråtroster forskynte seg av store mengder rognebær fra den nærmeste rogna. Rolig kunne jeg kjøre nærmere, på den tomme parkeringsplassen foran butikken.

Trostene skvatt som vanlig unna, men etter å ha ventet litt, var de tilbake.

Dermed fikk jeg mine bilder av gråtrost som spiser rognebær, og det til og med i vakkert høstvær!
Ikke rart at morras-kaffen smakte ekstra godt denne morgenen!

2 kommentarer:

  1. Anonym19/10/16

    Ikke verst å få så mange bra bilder av den normalt nokså sky gråtrosten!

    SvarSlett
  2. Takk for det, Terje! Hadde nok litt ekstra flaks denne morgenen...

    SvarSlett