onsdag 29. april 2015

Fra fotoskjulet i Måsdammen på Tautra


Gråhegre ungfugl (Bilde 1 - 5)














Brunnakker


Toppand par og en brunnakke hann


Krikkand hann


Måsdammen sett fra fotoskjulet (Bilde 9 - 11)






Store deler av øya Tautra på Frosta er fredet og med ferdselsforbud i hekketida.
Det gjelder også "Måsdammen" ved Brustad gård.

Sammen med gunneieren har nå naturfotograf Svein Wik fått tillatelse av Fylkesmannen til å etablere et fotoskjul i vannkanten. Det var dette jeg fikk leie i går kveld.

En ungfugl av gråhegre fikk jeg tatt mange bilder av på nært hold.
De fleste endene var litt mer reserverte og holdt god avstand.
Enda har ikke hettemåkene inntatt dammen for å hekke.

Selv om jeg ikke denne første gangen fikk mange nærbilder av de ulike andeartene, tror jeg dette utleieskjulet kan by på litt av hvert. Jeg skal i alle fall tilbake flere kvelder utover i mai.

Dersom du ønsker å booke tid i dette fotoskjulet, kan du ringe Tom Roger Østerås, tlf. 415 58 612.

2 kommentarer:

  1. Anonym29/4/15

    Hm - dette kan bli en spennende plass. Kan dukke opp sjeldenheter også her. Ser for meg nærfotos av skjeand f.eks.

    SvarSlett
  2. Takk, Terje! Ja, dette tror jeg kan bli et spennende fotoskjul...

    SvarSlett