mandag 14. januar 2013

Flere fuglebilder fra Straumen på Inderøy












Som jeg antydet i det forrige innlegget fra Straumen på Inderøya, tok jeg mange bilder der i går.

Selv om lyset etterhvert ble noe mindre spenstig da skyene seig innover, fortsatte jeg å ta bilder av alle ærfuglene og de andre fuglene som holdt til i tidevannsstrømmen.

Flere av bildene som jeg viser her, er blitt til på noe lengere lukkertid og ved å panorere kameraet.
Særlig ble det spennende å prøve å få til noen bilder da ærfuglene lettet på "brekket", området der vannmassene fikk noe større bevegelse.

Et par andre arter fikk jeg også tatt noen bilder av.
Fuglen i flukt og som ikke er ærfugl, er ei havelle hunn.
En siland hann fikk jeg også festet til brikken.

De to siste bildene, med mange gråmåker og ærfugler, viser hvordan Borgenfjorden ser ut der selve tidevannstrømmen starter.

5 kommentarer:

  1. Har sagt det før og sier det igjen, Straumen er en helt unik plass! Alltid motiver å hente her. Flotte bilder, både i dette og forrige innlegg.

    Knut Børge

    SvarSlett
  2. Superarti å se! en blir aldri lei av å betrakte ender, eller ta bilder av dem for den saks skyld.

    Ei kjærring som meg blir faktisk interessert i artsbestemmelse å gitt! fantastisk hva en kan lære og om naturen med kamera mellom hendene.

    SvarSlett
  3. Anonym16/1/13

    En solid dose ærfugl her! Spesielt at de eter brødmat - er vel greit som variasjon til blåskjellene. Særlig mye bra fluktbilder!

    SvarSlett
  4. Jepp jepp jepp, utrolgi mang knallbra fluktbilda. Stedet Straumen er en gullplass slik sett. Den innbyr til mange muligheter og da med en proff fotograv gi det oss glade amatører mange gleder ved å få sett gode bilder.

    SvarSlett
  5. Takk, takk, takk og takk!!! Timene går fort i Straumen med så mange flotte motiver rett foran seg!

    SvarSlett