søndag 15. april 2012

Blå og HVIT blåveis på Skatval!









Finværet denne helga gjorde at blåveisen blomstret som bare det på Skatval.

I dag tok derfor kona og jeg turen til et annet sted på Skatval hvor vi vet det vokser mye blåveis.

Her var det ikke de store tuene med blåveis, som jeg viste i et innlegg for noen dager siden.
Dermed ble det jobbet mer med enkeltplanter denne gangen.

Etter å ha ligget utstrakt og tatt mange nærbilder av vanlige blå blåveiser, roper kona ivrig på meg.
Hun hadde nemlig funnet ei rot med helt hvite blåveisblomster!

Derdmed fikk jeg sett og fotografert hvite blåveiser for første gang!

I tillegg til de bildene jeg viser her, må du gjerne også besøke Liv Hugnes sin blogg (www.livsblomster.blogspot.com) for å se enda flere hvite og blå blåveiser!

Da har jeg så langt i vår fotografert både røde, blå og hvite blåveiser!
Og, ganske snart blomstrer hvite hvitveiser og gule gulveiser...

6 kommentarer:

  1. En vakker bukett du har lagt ut.

    SvarSlett
  2. Veldig flott makroserie, der jeg likte samtlige blåveisbilder meget godt!!

    Knut Børge

    SvarSlett
  3. Anonym16/4/12

    Dæ -litt av et blåveispouttpouri gitt! Vakker plante, både blå og hvit!

    SvarSlett
  4. Dette var et vidunderlig syn for en botanikker. Jeg ser fram til en tur på lur etter gulveisa. Sier ikke mer. Jeg får bare tårer i øynene nå jeg ser så vakre bilder av blåveis og hvitveis, og ikke minst når du viser slike fargevarianter som i ditt forige innlegg på bloggen. Nydelig og skarpe bilder. Noe å strekke seg etter ... ;-)

    SvarSlett
  5. Anonym18/4/12

    Jeg gratulerer dere på denne sensatzonellen fondet. Hvitveis!
    rett og slett flott. Beste hilsen, Dieter.

    SvarSlett
  6. Tusen, tusen takk alle sammen! Joda, blåveis i slike mengder og varianter, gjør seg på denne tida! Snart er det tid for både hvitveis og noen få gulveis i Stjørdal!

    SvarSlett