lørdag 1. april 2023

Ikke bare sangsvaner å fotografere ned mot fjæra på Skatval

 

Ærfugl hann (Bilde 1 - 3)



Hestehov

Fiskemåker og hettemåker

Morgenlys over fjorden (Bilde 6 - 7)


Stær (Bilde 8 - 10)



Rådyr

Mære (Bilde 12 - 13)


Is i fjæra

Ung havørn (Bilde 15 - 16)


Denne uka har det vært ekstra kalde dager på Skatval. Om morgenene har gradestokken vist under 10 kuldegrader tidlig om morgenen. Utpå dagen har den gjerne steget til rundt null grader.

Nede i fjæra fant jeg flere fotomotiver, ut over de mange sangsvanene jeg har vist bilder av i det siste.

En enslig ærfugl hann hadde lagt seg til rette på en større stein ute i fjæra.
Jeg fant den på samme sted også litt seinere samme dag.
Om dette individet var syk eller skadet, vet jeg ikke.

Årets første hestehov tvang seg opp i solhellinga midt på dagen,
mens stærparet hadde funnet ei fuglekasse de kanskje ville benytte.

Rådyrene var takknemlige over kvistene de kunne beite på, 
kvister etter litt vedhogst i kanten på en åker.

Morgensola kastet vakre farger over det frosne landskapet.
Frost har det også vært helt nede i fjæra.

Flere dager har jeg sett unge havørner flyge forbi, på leting etter noen å spise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar