torsdag 1. februar 2018

Kjernebiter og andre småfugler på foringa


Kjernebiter 1


Kjernebiter 2


Kjernebiter 3


Rødstrupe


Dompap hann


Dompap hunn 1


Dompap hunn 2


Gråsisik


Grønnfink hunn


Hva gjør en skarve naturfotograf når feberen herjer og halsen svir?
Ja, da tar man fram fotoapparatet med langtela og fotografere småfugler 
gjennom vinduet på soverommet.

Det var akkurat det jeg gjorde ei kort økt i dag,
for å fylle hjemmedagen fra jobb med noe konstruktivt.

Det skulle vise seg å gi litt uttelling, i form av mange ulike arter småfugler.
Ikke alle fikk jeg gode bilder av, 
men et par av de fire kjernebiterne som var innom,
fikk jeg noen gode bilder av.

Ikke så ofte jeg ser kjernebitere på foringa.
Kan ikke komme på sist hvor hele fire individer stakk innom samtidig!

Fortsatt holder ei rødstrupe og en svarttrost hann koken,
den første fikk jeg et par bilder av, 
mens svarttrosten fortsatt er av det skvetne slaget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar