lørdag 30. september 2017

Tett på to moskusokser på Dovrefjell



































































På den siste dagen i september fikk jeg fullklaff i forhold til moskus på Dovrefjell!
Jeg parkerte ved bommen på Hjerkinn og gikk etter grusvegen som går inn til Snøheim.

Etter bare vel en km, og rett etter at jeg hadde gått brua over elva,
fikk jeg se to store moskusokser på den andre siden av elva.

Dermed ble det ei kvalitetsstund med foto av disse store og majestetiske dyrene i vakker høstnatur!

For med elva mellom oss og ved bruk av langtela (i praksis en 750 mm - som gir 15 ganger forstørrelse) følte jeg at avstanden til de store moskusoksene var på den sikre side.

De lot seg lite affisere av at en skarve naturfotograf var i nærheten.
Dermed fikk jeg mine mange bilder av dyrene i naturlig aktivitet,
både sovende, beitende, slåssende og vandrende i den vakre naturen på Dovrefjell.

På det første bildet har oksene nettopp braket sammen.
Det ser ut som ett hode, men er en halvdel fra hver av de to oksene.

Er du på Facebook har jeg også lagt ut en liten videosnutt der av de to moskusoksene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar